Часто саме з цього слова часто починається “розвиток” мовлення в домашніх умовах. ⠀



Та краще вживати його якомога рідше. Або ж, принаймні, “розводити” концентрацію його вживання іншими, схожими за сенсом. ⠀ ⠀

Чому? Одним єдиним словом, ви зосереджуєте дитину на її невдачі – це перше. ☝ ⠀ ⠀

А друге – в очах дитини це може сприйматись як :”я недостатньо хороший для мами,такий як є. щоб вона мене любила, я маю змінитись”.
⠀ ⠀

І все б добре, якби міг! 😔
А ви уявіть, що в цей момент відчуває дитина, яка розмовляє погано НЕ в силу своєї ліні чи небажання..а від того, що інакше покищо не може /вміє. ⠀ ⠀

Одним словом ми обрубуємо її бажання спробувати знову, бо вона розуміє що не здатна цього вимовити. ⠀ ⠀

❓Як замінити? ✅По-перше: постарайтесь АДЕКВАТНО оцінювати можливості своєї дитини! Якщо на занятті з логопедом, дитина відпрацьовує слова з простою складовою структурою, не просіть її в роздягалці сказати “ЗМЕРЗ” чи щось, на кшталт слова “велосипед”. Також не варто просити дитину сказати “БУТЕРБРОД”, коли ви вперше почули у дитини звук “Р”.
⠀ ⠀

✅По-друге: спробуйте замінити повчальну манеру на ігрову. І саме в такому стилі спілкування спробуйте досягти тієї ж цілі, але іншими словами:⠀ ⠀
🎈я не розчула;⠀ ⠀
🎈а давай спробуємо разом;⠀ ⠀
🎈як ти кажеш?;⠀ ⠀
🎈так тихенько…давай голосно погукаємо/покличемо!; ⠀ ⠀
🎈повторіть свідомо за дитиною інше слово , повірте, вона одразу вас виправить, сказавши ще раз! ⠀ ⠀
🎈я забула зовсім, як це називається.. Не підкажеш?; ⠀ ⠀
🎈спробуй ще раз, так, щоб
аж/і тато почув);⠀ ⠀
🎈зробіть відверту помилку: собаку навіть кішка, дитина скоріш за все теж вас виправить. ⠀ ⠀
🎈такий молодець! Ти вже намагаєшся такі складні слова говорити, а зможеш ще?;⠀ ⠀
🎈давай повторимо для тата/киці/лялі ;⠀ ⠀
🎈послухай, чи ти все правильно сказав(для старших).
⠀ ⠀

✅Головне – хваліть за найменші спроби! ✅Коли похвала буде щирою та емоційною, вона старе найкращою мотивацією! І у слові “скажи ” швидко відпаде потреба 😉⠀